Прочетен: 9439 Коментари: 33 Гласове:
Последна промяна: 13.06.2008 12:05
Кратки разяснителни бележки от моя милост
След разчистването на блога си установих, че има доста недоволни. Тогава обещах, че ще пускам периодично някой от нещата си и понеже тези дни съм много заета и нямам време да творя, мисля да спазя обещанието си. Пускам една от любимите си творби, която бе публикувана на 27.06. 2007г. Приятно четене!
Моля да се чете само от заинтересовани!
Понеже в последно време народа се изпотрепа да пуска наръчници ( как да перем пердета , как да ядем кИфтета , как да бършем дупета и т.н. ), си викам:"Пък защо да се цепя от колектива?!" Още повече, че оная работа с колективното нацепване нито ми е на сърце нито на задните части.
Затова, запретнах ръкави (мислено) и реших да сътворя един наръчник как трябва да се проведе час по биология( мога и по химия, но рискувам да загубя по-слабонервната част от аудитоията).
Много важна е темата. Нея,по принцип няма как да си я избереш, защото при нормални условия действаш по разпределение. Обаче, тук условията са "полеви", затова предлагам показното да бъде на тема : "Мъжка полова система".Тя е, така да се каже благодатна - подрастващите имат някакви, макар и бегли представи за какво става въпрос; не се налага въвеждането на ненужно голям брой нови термини(има-няма пет -шест); и най-вече позволява широкоспектърни импровизации.
Преди да започнете изложението на материала, трябва да имате поне три-четири ясно поставени цели, като същевременно ловко избегнете оливането в целеполагането.По принцип, специалистите разделят целите на образователни, възпитателни и развиващи, но на мен тоя момент с образованието, възпитанието и развитието ми е малко размит, затова обикновено ги хакам на едно, пък който иска да си ги отбира.
За темата "Мъжка полова система" предлагам следните цели(разбира се винаги можете да добавите свои собствени):
1.Учениците да научат, че това което се вижда, не е" върха на сладоледа ", а въпросната система включва и други органи, скрити от" зли очи", но полезни и важни.
2.Да научат,че мъжкият полов орган има и научно наименование , освен масово използваните мандало , патка и мн.др., а така наречените топки или яйца могат да се назовават още тестиси или семенници.
Тук трябва дебело да се подчертае, че новите думи могат да се вкарат в ежедневната реч и по този начин, когато попържват на висок глас и на обществено място, да изглеждат "културни" простаци.
Ако, ( това не е задължително) не сте от хората , които смятат, че "с тая уста хляб ядат", може да подплатите последното с личен пример като им демонстрирате как звучи с научен термин някоя попържня:"Ей, пенисяга такава!"(забележете как благозвучно пенис заема мястото на думичката с К, която обикновено се използва в този израз!)
3.Да разберат, че външните мъжки полови органи ( тук се имат предвид най-вече тестисите ) изпълняват и по-важни задачи от тези да служат за почесване, подръпване, наместване и др.
След като ясно поставите целите си, трябва да изберете метод на преподаване. Предвид възрастта на учениците (8 - 9 клас),най-подходяща е беседата. Наложително е предварително да се заредите с огромна доза търпение, за да понесете хихикането,мученето и нецензурните думи, които "твърдо", но внимателно да задушавате в зародиш, моменталически замествайки използваната мръсотийка с термин. Ако , обаче, ще изнасяте този урок последователно в три-четири класа, няма да е зле, ако прибегнете до помощта на концентрат, естествено да го дадете на себе си, а не на учениците.
След като си набележите цели и изберете метода на преподаване, трябва да обърнете внимание и на нагледните средства.Като познавам "хилавата " материална база на българските училища, забравете за готовите табла и макети. Те или ще липсват или ще бъдат толкова изхабени от употреба, че с тях или без тях, все тая. Затова предлагам следното:
1.Избирате си най-нахалния пубер от момчетата, т.е. този, който не спира да се върти, хилондри и дудне глупости и му предлагате да го ползвате за жив макет.Почти сигурно е, че първоначално той ще се опита да ви злепостави с някой плосък цинизъм,напр. относно собствения си размер. Изслушвате го внимателно, подхилквате се ехидно и му друсвате следната словесна бомба:"Размери всякакви,важна е формата.Ти нали нямаш отклонения в нея?"
100% сте му запушили устата поне до края на часа,ако ли не и за по-дълго. Гък няма да каже. Понеже другите момчета ще започнат да се смеят, мълниеносно ги парирате: "Момчетаааа(тук провлачвате леко), кой от вас ще го замести? А?"
За да си осигурите мълчанието и на дамската аудитория, с възможно най-медения си глас, казвате:Момичетаааа, утре ще взимаме Женска полова системааа.Пак ще ми трябва доброволееец(и провлачвате закачливо на маркираните места).
2.Започвате да рисувате въпросните органи на дъската(т.нар. динамична рисунка ). Като човек с известен опит, горещо ви препоръчвам да я направите в профил, а не в анфас, защото най-вероятно при втория вариант, единия тестис ще стане видимо по-голям от другия. А , учениците, които иначе блеят баирите, задължително ще забележат тази аномалия и тогава ще загубите ценно време поне седем пъти да отговаряте на въпроса: "Госпожо/господине, що дясното(лявото) мадо(поправяте мадото с тестис) е по-голямо от лявото (дясното)?"
Пригответе се и за запитване от типа на:"Госпожо/господине, ние да го рисуваме ли това?"
Най-сигурният начин да ги накарете скорострелно да се захванат с дизайн е силно психологически. Замръзвате за секунда, така както с гръб и тебешир в ръка; после се завъртате бавно и ги гледате втречнено минута-две;накрая процеждате с леден тон:"А,не бе! Аз просто обичам да си рисувам мъжки дреболийки!"
След това ,ви остава само да проведете самия урок.
Сега,обаче спирам, защото трябва да ида да изпитам Радо,че го оставих на поправителен по химия.
Вас ви оставям да усвоите,изложеното по-горе,пък като сте готови свирнете да довършим!
Горичка покани водещите кандидат-кметове...
Тест за кандидат жени!
Темата си е трудничка за преподаване.
:):):):):)
Но тъй като си изкарала на бял свят това си свое уникално творение (всъщност те твоите всичките, без изключение, са уникални), за днес мисля да ти простя и да не ти правя вуду магия, бодейки с карфици монитора, целейки аватара ти :)))
Благодаря ти, разкошно е!!!
Пак заповядай!:)
Една от групата на недоволните!
Ами заради вас Недоволните го пускам пак, посипвам си главата с пепел, но ще изглеждам старнно, ако застана на колене в ъгъла;)
Веднага да си признае този, заради който ме сърби от толкова време! Ама веднагически:)!
Та, написала тя темата на дъската: "Мъжки полови органи" и един буден младеж попитал веднагически: "Ма, госпожо, той не е ли само един?" (става въпрос за органа де)...
13.06.2008 22:47
иначе поздравления, винаги те чета със сълзи на очите и сподавено цвилене :)))))
14.06.2008 11:46
ъхъхъ, малко ме досрамя:[
15.06.2008 17:58
Постът не е в моя ресор, но провокира мои детски спомени, които набързо ще споделя: Учителката ми по химия и биология беше Ирина Сардарева - сега тя е известна дизайнерка на шапки, но преди петнадесет години преподаваше в нашето училище. Най-готското обаче е, че тя така и не се научи да говори български език за всичките години. Пълните членове за украинците естествено са висш пилотаж, но жената след вероятно тридесет години живот в БГ продължава да казва, че тя "прави шапка"
Поздрави Чочи, ритни ги гнусните дебилчета отзад и за мен! :P