Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2009 10:22 - Безименно
Автор: chochy Категория: Други   
Прочетен: 4480 Коментари: 16 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Хванала съм дръжката на вратата с единственото желание да вляза в учителската стая, да метна дневника в гнездото му и да отърча до онова място, където дори царските особи влизат сами. При това по възможно най- бързия начин, защото физиологията си е физиология. С тия петминутни междучасия, едва успявам да се смъкна от третия етаж до учителската стая, за да оставя единия дневник и да взема следващия, камо ли да мисля за облекчаване на естествени нужди. Делят ме секунди от заветната мечта и : "Извинете, може ли да повикате госпожата по английски?"
Обръщам се рязко към създанието, осмелило се да възспре дръзновения ми полет. Слабичка, издокарана като фолк- певица девойка, която едва си държеше очите отворени, заради тежкия грим. Най- вероятно осмокласничка.
"Ами те са осем- изръмжавам- коя от всичките ти трябва?"
Необръгнал човек би очаквал да му кажат фамилията на търсената личност, ама аз не съм вчерашна. Какво като сме започнали вече втория срок, а осми клас са подготве и имат по двадесетина часа английски седмично, при това само при един и същи човек?!
"Амииии- леко се позапъва момичето, а на мен вече дори не ми се ходи толкова до онова място( а и Слава Богу е голямо междучасие, все ще сколасам)- една такава..., по- млада..."
"Чудесно- щастливо се ухилвам- смъкнахме бройката на пет. Друг жокер ще ми дадеш ли?"
Тя живва изведнъж и: "Руса е!"
"Четири!"- споделям възторга и, понеже предвкусвам края на налучкването.
Лицето и помръква, май прекалено бързо се зарадвах, после се сеща:" С къса коса!"
"Няма да се отчайваш- бързам да я успокоя- станаха три. Напъни се още малко! Знам, че можеш да се сетиш и за друго!"
Истината е, че мога много лесно да разбера коя точно "госпожа по английски" и трябва. Необходимо е само да я попитам каква специалност е, но малко ме е яд. Тя сбръчква чело. Направо виждам как мозъчните и клетки се гърчат от напрежение и тъкмо решавам да я избавя от мъките, когато почти извиква:" Ходи с кафява чанта и розово червило!" И се ухилва победоносно. Ще речеш, че е открила лек против рака.
"Ей сега- казвам- направо ме хвърли в недоумение. Изобщо нямам идея за кого ми говориш!"
И понеже девойчето е готово да ревне, а мехура ми пак започва да напомня за своята пълнота и най- вече, защото започва да ми писва, набързо приключвам разговора :" Коя специалност си? Аха! Значи ти трябва госпожа ...Изчакай!"
 Миналата година мен ме търсиха като госпожата по биология с червената коса. Когато работех в Корабостроене- то( то вече не се казва така), един образ в края на годината искаше да повикам "класната, която преподава по български, ами... една такава с бухнала косичка." Случаи много.
 Всъщност, смея да твърдя, че всички ученици, на които преподавам ми знаят фамилията. Само дето се наложи за целта в продължение на месец, всеки път като вляза в час, да си я записвам на дъската. Ей тъй, на инат малко. Аз влизам в десет класа. Ако приемем, че във всеки едни от тях има средно по 20 човека, а те са повече, това прави 200 деца. Всички те очакват да им знам имената! И аз ги знам!
В същото време на всеки клас преподават по около 12 учители, повечето от които познават като "госпожата по...". Е, наречете ме заядлива, но аз си имам име и искам да се обръщат към мен с него. Защото не казвам на никого :" На въпроса да отговори момичето, от третия чин, вдясно, в редицата към прозореца!"
Знам, че много хора ще кажат, че учителите сами са си виновни за тази безименност. И донякъде ще са прави. Донякъде! Докъде, всеки сам да прецени.
Аз още помня имената на всичките си учители, въпреки че скоро ще станат 19 години откакто съм завършила.

*Наложи се да извадя този разказ от"скрина" и да го поизтупам от прахта, защото вчера, докато проверявах тестове в празния кабинет се появи една девойка, която търсеше "другата госпожа по химия дето преподава в този кабинет". След половинчасов почти инквизиторски разпит от моя страна, разбрах, че за двете години, в които другата госпожа и преподава химия, младата госпожица е запомнила само малкото име на преподавателката си и " ми не знам имената на всички учители, щот са много". Е, много са! Цели 15 човека.
 



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cecka1504 - Чочи,
23.06.2009 10:29
нещо старо, но го помняяяяяяяяя! Радвам се, че го пускаш пак!
цитирай
2. ledzeppelin - ..
23.06.2009 10:30
Абсолютно те подкрепям!
Но това просто са хора,които не се интересуват.Това да не знаеш името на учителя си е все едно да нямаш никаква връзка с него.Да не можеш да го потърсиш,да се обърнеш към него.Абе,изобщо...тъпо е,много е тъпо.Учител ти е в крайна сметка.Нищо,те ще видят в университета. :evil: хаха. :))
цитирай
3. krotalka - Чочка,
23.06.2009 10:36
хем се смея, хем се натъжавам...
Девойчето сигурно помни имената на всички фолкпевачки, ама даскалите на са важни за нея и не си напряга мозъчните гънки да ги запомни.
Жалко, но факт!
цитирай
4. gothic - Еееееех :(
23.06.2009 11:18
Еееееех :(
цитирай
5. djungla - не е толкова трагично
23.06.2009 12:04
при тази постоянна смяна на учители, нищо чудно, че учениците не се напрягат да помнят фамилиите на преподавателите... По-важното, според мен, е, след като ученикът завърши и минат достатъчно години, да си спомня за "госпожата по английски" (за една единствена от всичките!).
цитирай
6. chochy - Цеци, малко тъжно е, че го пускам ...
23.06.2009 12:42
Цеци, малко тъжно е, че го пускам пак, но здраве да е:)

ledzeppelin, за съжаление нещата в университета май не стоят много по- различно, но все пак... знам ли? Поздрави!

Кроталка, какво да ти кажа относно важните неща за младото поколение. Вчера имах интересен разговор с един младеж, който в началото на учебната година се опитваше да ме действа с номера" ако ме освободите от час, няма да се въртя, да говоря и да ви преча". Понеже аз съм инато говедо и му казах" Аз два часа седмично мога да те преглътна, но ти ще живееш със себе си цял живот, така че ми е много мъчно за теб." и той реши да стане редовен като женски месечен цикъл- яваваше се се веднъж седмично, обикновено когато правех тестови изпитвания и после зачезваше с обяснението, че имал важна работа. Та вчера младежът ме потърси и ме пита какво сме щели да правим, понеже има три двойки. Ще ти спестя пълният ни разговор, в който кротко му обясних, че аз проблем нямам, а той. Но накрая не се сдържах и попитах защо си губи времето в училище, щом за него има по- важни неща от образованието му и той замлъкна. Тъжно, а?

gothic, това е положението;)


djungla,
Съгласна съм за последните ти думи, но за първите- не особено. Не е чак толкова постоянна смяната на учителите, пък и за една година все можеш да запомниш няколко имена.
цитирай
7. burberry - Нормално е
23.06.2009 12:48
Нормално е да не запомнят имената, ако не ги използват. Ако се обръщат към учителите си с 'госпожо', 'господине' - естествено е по някое време да им изскочат от главите. Ние си пишехме имената на преподавателите ни в бележниците - и да забравиш - ще погледнеш. Случвало ми се е просто да ми излезе от главата името на класната ми, която ми е била такава в продължение на 3 години. Не всеки има услужлива памет и не всеки може да помни фамилии... Иначе описаните ситуации верно са нелепи - да се беше постарала героинята да си припомни името на госпожата, преди да я потърси. После пак да го забрави :+)
цитирай
8. errorreport - Чочи, аз мисля,
23.06.2009 13:08
че занапред трябва да си изписваш името на дъската със златни букви. В българските училища останаха адски малко нормални хора, а чувството за хувор и самоирония в текстовете ти показват, че си сред тях. Така че - послушай ме! :)
цитирай
9. teachme - :)))
23.06.2009 13:20
Много добре позната картинка, това с 5-мин. междучасия, време за нищо, душицата под нокътя...да не би да бие онова чудо - звънеца, преди да си цъфнал пред стаята на съответния клас...хеле пък да те види шефа....мъка, мъка...та за какви нужди да говорим!
Миналата година тук в Б-с бях един от тези уч-ли по АЕ, търчах по етажите...всеки час в различна стая, еее...поне името ми знаеха:)))
Стискай още малко - иде ваканция:)
цитирай
10. kaksiika - Ами когато отворят нашироко вра...
23.06.2009 13:25
Ами когато отворят нашироко вратата на учителската стая и изрекат:Госпожо,а в стаята са десетина учителки,върви,че гадай за кого се отнася обръщението.
цитирай
11. chochy - burberry, абе да ти кажа, аз поня...
23.06.2009 13:40
burberry, абе да ти кажа, аз понякога собственото си име забравям, лошото е, че после си го припомням:))) А иначе как лиричната героиня да си спомни името на госпожата, когато тя( героинята) никога не го е знаела;) Иронията е, че тази година преподавам на въпросното момиче и ако я питаш, веднага ще ти каже как се казвам. Явно не и е чак толкова къса паметта:)))

errorreport, много благодаря за милите думи. Не съм много убедена, че съм от нормалните, но щом казваш:))))

teachme, за щастие нашите междучасия ги направиха по 10 минути. А иначе стискам. Ама така здраво стискам, че се притеснявам дали после ще мога да олабя хватката:))

kaksiika, аз да ти кажа като викнат: " Госпожо, може ли за малко?", питам веднага- Коя от всички ни, гледай колко много сме тук:))))
цитирай
12. ledzeppelin - 6.
23.06.2009 22:23
Ааа,различно е,различно е.
Там не само имената ами и историите на живота трябва да им знаеш,за да претендираш за нещо. :) Е,зависи от университета,де.Тия дето си плащат по 1000лв. на семестър сигурно не са ги и виждали.
цитирай
13. utremer - божеее, чак сега
03.07.2009 17:04
разбирам как е наживо "Нагоре по стълбата, която води надолу". А как ви е фамилията, Госпожо? )))))
цитирай
14. chochy - разбирам как е наживо "Нагоре ...
03.07.2009 22:06
utremer написа:
разбирам как е наживо "Нагоре по стълбата, която води надолу". А как ви е фамилията, Госпожо? )))))



Опитвам се да си спомня;))))
цитирай
15. nightdaughter - Баджове
08.07.2009 17:05
му е решението. За края на годината моите даскали така правят :D.
Аз обаче съм тежък случай - трудно помня фамилиите.
Госпожа Тотка; Госпожа Аделина; Благовеста ... Антоанета ...
На госпожицата си по програмиране, млада мацка, много забавна, директно й казваме Деси в час.
Ми тъй де, все ни се обижда за "госпожо", а ние не свикваме с госпожице и направихме сделка .
Българско училище.
Welcome here and feel nice fu**ed up !
П.П. Доживях да изпсувам!
цитирай
16. chochy - Ми то и аз съм госпожица още, ама не се ...
15.07.2009 00:47
Ми то и аз съм госпожица още, ама не се обиждам като ми кажат госпожо. Все пак делови хора сме. А баджвете не са лоша идея, макар че каквато съм разсеяна, баджа все ще си стои в къщи без мен;)
цитирай
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930