Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2009 15:30 - Време за готвене
Автор: chochy Категория: Други   
Прочетен: 7447 Коментари: 21 Гласове:
2

Последна промяна: 23.05.2009 15:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз обичам да готвя. Без майтап. Ако не го правя често, то е защото майка ми твърдо и непреклонно смята, че моето присъствие с тиган или тенджера край печката си е откровена вакханалия, а после кухнята успешно го докарва на срината от бомба. Което съвсем не е така, защото няма щета, нанесена от мен, която да не може да се поправи с парцал и почистващ препарат. Но все пак, гледам да не се заседявам много около  кухненските уреди в кулинарстване, защото винаги като се засиля да приготвя нещо и майка ми се лепва за мен с парцал в ръка и се започва едно такова търкане и мърморене, на което и пън не би издържал. Днес обаче изкарах късмет. Родителката ми реши да посети любимия си” Кауфланд”, за да види какво ново са пуснали на промоция и така аз получих пълен и неограничен достъп до кухнята. Едва що маман захлопна входната врата и аз опретнах ръкави и се приготвих за яко дерибействане край печката. Държа да подчертая, че отново съм на диета, щото покрай операцията и лечението пак дигнах килцата, които миналата година така самоотвержено свалих. Честно си признавам, че съвсем неблагородно завиждам на всички самоходни тояги, които се  тъпчат като разпрани и остават все така сухи. А аз какво? Само да погледна храна и достолепието ми се увеличава поне с половин кило. Ми никак не е справедливо това! Хич биля! Аз обичам риба и морски дарове. Хем са и диетични. От доста време ми се хапваха рулца от раци с онова лекото сосче, но заради вредния мамин навик да ме следва с парцала като сянка, все отлагах приготвянето. И ето ти сгоден случай, затова се възползвах от намалението и смело прегърнах идеята за сочни рачешки рулца. Стоварих нужните продукти и се заех с почистването на пет- шест скилидки чесън. Тъкмо си усмърдях подобаващо пръстите и някой залепна на звънеца с идеята, че в тая къща живеят глухи. Теглих му една наум и изкрещях” Момент”, обаче онзи( или онази) не пусна звънеца. Хукнах и аха да отворя като се усетих, че съм само по тениска и бикини( голяма жега, голямо чудо). Сега вече споменах” майката” цели два пъти и хукнах към банята да си измия ръцете, че да мога да нахуля нещо на голите си кълки. За нещастие точно в този момент котаракът беше решил да направи една проверка там ( има ли нещо ново, няма ли...) и аз се спънах в него, той се спъна в мене, издрънчах си палеца на левия крак в шкафчето и споменах” майката” цели четири пъти, щото три не виждах от припламналата болка. Малко като в мъгла ми е как съм се измила и съм се бухнала в шортите, но погледа, с който отворих входната врата излъчваше искрена и неподправена омраза. Квартирантът на съседката М. Този се задържа повече от година за разлика от предишните. Огънят в очите ми изобщо не го впечатли и вместо да падне възнак, поразен от справедливия ми гняв, издудна:
-    Търся  М.
-  Аз пък не- хич, ама хич не ми беше до учтивости в момента, а и местонахождението на на М. също не беше сред приоритетите ми. Той обаче продължи:
-Преди 10 минути говорих с нея, речи че и къщи, а не отваря. Ключа вътри, не мога отключи и не отваря
-Ами вместо да звъниш на мен- озъбих се все така некултурно- натисни здраво другия звънец и не пускай, докато не отвори.
-
Ама ти трябва да направиш нещо!- тоя хем беше тъп, хем упорит- Тя си е къщи и сигурно е заспала, а спи дълбоко... За сведение на четящите, за да не ме вземета за някоя коравосърдечна тесла, съседката М. е засукана около 45г. разведена жена, която откак сме комшии все завърта някакви мъже при себе си, нарича ги наематели, а след три- четири месеца ги изцуфря
-Да направя какво- честна дума, идваше ми в повечко, а наум си рекох               
” Заванлийооо, май са те отсвирили.”- Нямаме общи тераси. Затова продължавай да звъниш или се обади в полицията, знам ли... В това време ключалката на съседката изщрака и тя се показа с вид на съсел, току що събуден от дълбок зимен сън. Без да се помайвам хлопнах нашата врата, изхлузих шортите и продължих да ръкоделствам в кухнята. Нарязах скилидките чесън на ситно, подготвих котлона и започнах да беля рулцата от целофанчетата. Тъкмо ги подредих за рязане и се въоръжих с най- огромния ни кухненски нож, когато GSM- а ми иззвъня. Теглих нова майна и метнах едно око на дисплея- систъра. - Кажи сестро?- само заради близкото ни роднинство се опитах да прикрия раздразнението си, но сестра ми дори не го отчете. -  Ти що не си на Скайпа? От половин час ти пиша и никаква те няма. - А де! Щот имам работа- готвя! -Че майка ти де е? - На пазарлък. Отиде... - А, хубаво- прекъсна ме Гоговата мама- Ела на Скайпа, че трябва да те питам нещо спешно! Зарязах саде нарязани чесъни, рулца от раци и др. такива и заседнах пред лаптопа. Оказа се, че наш`та трябвало да направи някакъв доклад, обаче не можела да скопоса нещо таблиците, та в следващите 30 минути се занимавахме с това. Аз откога я юрках да и покажа как стават тия работи, ама тя все си намираше някаква др. работа. Накрая изблея едно” мерси” и аз отново се оказах свободна за готварски подвизи. Запътих се към кухнята и ... сърцето ми излупа два пъти, преобърна се и спря да бие. Котаракът се възползвал от освободения терен и си поиграл с рулцата от раци. На масата нямаше ни едно, но за сметка на това намерих последното чак в най- отдалечения ъгъл под голямото легло. Ако го бях докопала тоя котешки гад, сигурно щях да го одера жив, но тариката придвидливо се беше покрил някъде. За щастие винаги имаме резервни рулца във фризера, така че успях да спася положението. Работата потръгна.запържих чесъна, сложих  нарязаните рулца, две щипки млян черен пипер, малко листенца пресен розмарин. Изсипах сместта за соса и зачаках да покъкри няколко минути на огъня преди да добавя гвоздея- една чаена лъжичка горчица. И точно предвкусвах приближаващия се заслужен отдих, когато този път издрънча стационарния телефон. Реших да се направя на глуха, но не ми се отдаде и затова вдигнах. Леля!
- Чоче, маман там ли е?
Не, излезе- и дорде реша, че съм се оттървала, дочух щракването на запалка и ми  призля. Винаги щом лелчето запалеше цигара по време на телефонен разговор, на жертвата не и мърдаха поне 20 минути. Опитах се да взема думата и кротко да обясня, че готвя и манджата ми аха и ще кипне, но леля беше така отдадена на разказа за новото гадже на Пепа( щерката на техните съседи), че дори и не ме забеляза. Използвах двете секунди, в които роднината ми запали нова папироса и успях да си кажа болката.
А, добре- разочарованието в гласа и беше толкова гъсто, че с нож да го нарежеш- Кажи на майка си като се прибере да ми звънне. Щях да си строша краката от бързане към котлона. На кулинарното ми произведение му оставаха само два милиметра до напускането на тенджерата. Свалих го от огъня и тръгнах за горчицата. И понеже ми оставаше само да я добавя и разбъркам, реших, че заслужавам една чашка добре изстудено” Пепси”. Така с горчицата и „ Пепси”- то се позиционирах до тенджерата и вместо да цвръцна от подправката вътре аз с широк замах ливнах цялата чаша газирано връз рулцата и надигнах шишенцето с горчица към устата си. Разревах се. Ревах със сълзи и сополи. Ревах горко и от сърце. Така ме свари маман. Кухнята мязаше на бойно поле, а аз- на изпаднал германец. В крайна сметка манджата с” Пепси”- то никак не беше лоша. Даже напротив.


Тагове:   от кухнята,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. totoni - хахаха! Да ти е вкусно! то след такъв ...
23.05.2009 15:38
хахаха! Да ти е вкусно! то след такъв труд и премеждия сигурно всичко ще ти се види вкусно-:)))
Добре завърнала се! липсваше тук!
Много усмихнат уикенд!
цитирай
2. gothic - Чочиииии
23.05.2009 15:39
смехххх до сълзи!! Благодаря ти че пак намина :))))
цитирай
3. kaksiika - Най-после се завърна, а аз откога ...
23.05.2009 15:49
Най-после се завърна,а аз откога чакам да се посмея на сочно гарнираните/все пак сме във времето за готвене/ с хумор твои преживелици.
Моят кухненски шедьовър беше като сложих лъжичка хлябна сода,докато правех бял сос към кюфтетата,но по-опитна в готварско отношение жена оправи набързо положението,като добави кисело мляко в соса и замаскира умело моята издънка.Всички похапнаха от ястието заедно с ревливия едногодишен виновник за готварския фал
цитирай
4. ady - :))))
23.05.2009 15:50
Радвам се че си тук:))
цитирай
5. gothic - добавям чер пипер в пилешка супа. от ...
23.05.2009 16:32
добавям чер пипер в пилешка супа. от тези, пластмасовите кутийки на Пимента. Юнашко поклащане над тенджерата, капачето падна и 50-60 грама от подправката навестиха манджата. Тя мадам обича черен пипер, обаче това й дойде в повече и на нея....
цитирай
6. hara73 - е това е страшно :-)))
23.05.2009 19:08
права е мамчето ти ...да те пази от кухнята. Вредно е и за теб и за нея. Но поздравче, за новата рецепта веднъж и за разказчето ...три пъти :-)))
цитирай
7. chochy - @ totoni, добре заварила, но без ...
23.05.2009 19:09
@ totoni, добре заварила, но без майтап, яденето си го биваше. Мисля, че Пепси- то му придаде един леко сладникав отенък, който отлично се върза с пикантната жилка на чесъна. Нещо като сладко- кисел сол, но без кисело:))).

@kaksiika, великите открития в кухнята са резултат от нечие невнимание.:))))

@ady, здравей и на теб:)

@gothic, радвам се, че съм те зарадвала. Абе я кажи, верно ли, че лютото действа като афродизиак;)
цитирай
8. chochy - hara73,
23.05.2009 19:12
това днес си беше злощастно стечение на обстоятелствата, обикновено кухнята изглежда доста по- прилично. Поздрави!
цитирай
9. анонимен - майка ти би трябвало повече да се ...
23.05.2009 19:45
майка ти би трябвало повече да се кефи на готвенето ти..а и ти съответно може би повече да почистваш след тебе..тогава всичко би било ок
цитирай
10. julllinkata - Чочс
24.05.2009 00:29
Към твоята манджа най-върви кафе със сол-мой специалитет, когато съм сънена:Р :*
цитирай
11. kuracpalac - ;-)))))))))
24.05.2009 10:13
Мнооооооого Поздрави !
цитирай
12. gothic - Чочи, не знам
24.05.2009 13:44
на нас цънио пипер не неи подейства еротично, ама хич...
цитирай
13. boyoto - Чочи, Чочи...
24.05.2009 15:25
пак ме завари неподготвен, все си знам, че трябва да те чета, въоръжен с кърпички, че да трия сълзите, ама... пусто, забравих.

Що не си поръчваш готова манджа? Хем по-лесно, хем по-бързо, хем и котаракът няма да има шанс ;)
цитирай
14. gothic - Като дадох на
25.05.2009 14:46
систър да прочете твоите преживелици, тя ми разказа една случка с неин колега. Щели да им идват гости и гвоздея в менюто било някакво там свинско, предварително кисната в бяло вино. Успеха бил триумфален, печеното било зашеметяващо. Само дето вечерта след купона бутилката бяло вино предназначена за маринатата била намерена НЕОТВОРЕНА. "Разследването" показало, че жидкостта в която е киснала мървата, се оказал някакъв близо 60 градусов първак, сипан в абсолютно същата винене бутилка и докарващ горе-долу на цвят виното. Как е ракиджоса направил уникалния вкус си остава загадка, щото хората някак си не събрали смелост да повторят експеримента...
цитирай
15. chochy - @stoyanski, въпросът е твърде к...
25.05.2009 14:50
@stoyanski, въпросът е твърде комплициран, но се стараем;)

@ julllinkata, тоя номер със сол в кафето съм го правила като експеримент- проучвах реакцията на сестра ми:))) подозирам, че ако не бягах бързо, щеше да ме достигне:)))

@ kuracpalac, много поздрави да са;)

@gothic, значи викаш да не пробвам с люто?:)

@boyoto, щото всеки може да поръча готова манджа, ама готвенето си е друга тръпка:)
цитирай
16. chochy - gothic,
25.05.2009 14:52
абе що не вземат пак да поканят гости и да пробват. На чужд гръб се експериментира по- лесно, отколкото на свой:)
цитирай
17. annanik - Чочка, чадо, как да те не бацне чиляк ...
25.05.2009 15:35
Чочка, чадо, как да те не бацне чиляк по измазаната в сос буза?
С гооооолем кеф си прецаках работата и зарязах все що имаше за вършене, за да изчета открай-докрай писанието ти.
Наистина "картина, достойная пера" :))))))
цитирай
18. chochy - annanik,
25.05.2009 19:44
какво да ти кажа... и за готвенето и за писането получавам прозрения. И на виж какъв е резултата;)
цитирай
19. brey7 - Защо ли това с котето
30.05.2009 09:19
ни е мноооооооооого познато! Ама ти си знаеш - да има резерви. Винаги!
Приветствено аф-аф от Брей и мама и здрасти от лелята на Александър!
цитирай
20. chochy - Поздрави и от мен на Брей, мама и л...
30.05.2009 11:22
Поздрави и от мен на Брей, мама и лелята на Александър.:)))
цитирай
21. kass - chochy
11.02.2010 16:50
ха хха и аз имам какво да разкажа за готварските си подвизи, но когато моя маман ми връчи парцала сама да си чистя, спрях експериментите :):):)...
цитирай
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031